ABB IF Klassikern

Arrangörsansvarig
Rosa Martinsson, info@abbif.se

ABB IF Klassikern 2024 arrangeras på följande datum/perioder

ABB IF Klassikern ett uppskattat arrangemang för utövning av olika träningsformer över ett år

För årets Klassiker kan du välja, per delmoment, att antingen delta på ett specifikt arrangemang eller utföra delmoment på egen hand under angiven tidsintervall.

Skidor

ABB IF Klassikerns arrangemangsdag för delmoment Skidor 2024 sker lördagen den

3 februari.

Om man inte kan detta datum, kan man skida på distans. Skiddelmoments skidperiod är 1/1 - 31/3.

Start/anmälan från kl 10.00 – 13.00 vid

Apalbyfotbollsplanerna/Rocklunda där spåren dragits för flackåkning, ta sikte på ABB IF flaggan!

Vätskekontroller, bansträckning och km-info meddelas vid start.

Vid mål serveras kaffe & bullar och blåbärssoppa.

Parkering vid Västerås Arena, Vasagatan 89.

Anmälan via mail: info@abbif.se, senast 30/1 (detta för att veta hur mycket blåbärssoppa vi ska värma).

Bansträckning Lilla Klassikern 10 km, Stora Klassikern 20 km

Vid mål serveras kaffe & bullar och blåbärssoppa.

Väljer man skida på konstsnöbanan löser man en skidbiljett för att skida i det spåret! Dagkort kan betalas med Swish 123 677 99 12 vid starten.

• Dagkort vuxna (21 år och äldre) 69 kronor.
  • Ni som har säsongskort medtag detta.

På ABB IF:s hem sida finns karta på skidspår Rocklunda/Rönnby/Limsta

ABB Klassikerns Stora Diplom genomför man 4 långa delmoment under året 2024.

ABB Klassikerns Lilla Diplom genomför man 4 delmoment med en eller flera korta sträckor.

ABB IF Klassikerns arrangemangsdag för delmoment Skidor  2024 någon gång i februari, datum meddelas inom en snar framtid.

Om man inte kan arragemangsdag, kan man skida på distans. Skiddelmoments skidperiod är 1/1 - 31/3.

Anmäl dig genom att maila:

Bansträckning Lilla Klassikern 10 km, Stora Klassikern 20 km

Karta

Cykling

ABB Klassikerns delmomentcykling 2024

Delmoments period 1/4 - 30/6

Arrangemangsdag sker i anslutning av Västerås Cykelklubbs ”Västeråscykeln” torsdagen den 9 maj

Då kan man välja på tre bansträckor:

Långa sträckan

Den långa sträckan kallar vi den röda och är 125 km

Sträckning: Västerås, Hägervallen, Svanå, Ramnäs, Ängelsberg, Hästbäck, Västerfärnebo, Sätrabrunn, Skultuna, Västerås

Mellan sträckan

Mellansträckan kallar vi den blå sträckan är 86 km.

Sträckning: Västerås, Hägervallen, Svanå, Salbohed, Sätrabrunn, Skultuna, Västerås.

Korta sträckan

Den korta sträckan kallar vi den gröna sträckan är 34 km.

Sträckning: Västerås, Hägervallen, Skultuna, Västerås

Gå in på https://vasterasck.se/vara-lopp/vasterascykeln/ för mer information.

Detta gäller för ABB IF medlem - kostnadsfritt deltagande.

Anmälan senast 1/5 till info@abbif.se

Uppge namn, fullständigt personnummer (Nytt krav från Västerås Cykelklubb) div/avd, mailadress och vilken av sträckorna du vill cykla!

Obligatoriskt, deltagare har cykelhjälm!

Löpning

Stora Diplomet löper man 10 km, Lilla Diplomet löper man 5 km

Delmoments period 1/8 – 31/10.

Delmoments arrangemanget sker den 11 september, i samband med ABB IF:S onsdags jogg.

Simning

Stora och Lilla Diplomet simma 1000 m:

Delmoments period 1/6 - 30/11.

Delmoments arrangemanget sker 16 november kl 11.00-13.00, simning på Lögarängen.

Affisch

Ett bildbevis krävs endast om man genomfört ett delmoment på egen hand, sänd det till info@abbif.com. Du uppger ditt namn, div/avd, delmoment, sträcka, datum och var delmomentet genomfördes.

ABB IF Klassikerns Stora Diplom genomför man 4 långa delmoment under året 2024. Vid snöbrist och om skidmomentet uteblir krävs det att man genomför de 3 återstående långa delmomenten för att få diplomet.

ABB IF Klassikerns Lilla Diplom genomför man 4 delmoment med en eller fler korta sträckor. 3 moment krävs om ett moment ställs in.

Träna och tipsa dina vänner Förbered dig inför 2024 ABB IF Klassiker genom att komma igång med träningen i god tid i de olika tävlingsformerna i de olika årstiderna. Sprid gärna info om ABB IF Klassiker 2023 genom att tipsa vänner och kollegor.