Skidor

Sektionsansvarig

Marie-Louise Stridh, 41374, marie-louise.stridh@se.abb.com

Årets teknikkväll i spåret klar!

Vi körde torsdagen 1 februari med 2 grupper (totalt 20 personer). Isiga spår men ändå väldigt trevligt. Tack alla som deltog!

Längdskidor - teknikkväll 26 januari genomfördes med 17 deltagare i två grupper

Vi genomförde en teknikkväll även i år med Magnus Lyckfjäll (Lyckfjäll XCS (lyckfjallxcs.se)). Fin kväll i isiga spår. Tack alla som deltog.

Teknikkväll i spåret onsdag 2 februari genomfördes med över 25 deltagare!

Vi genomförde en teknikkväll i spåret 2 februari med Magnus Lyckfjäll (Lyckfjäll XCS (lyckfjallxcs.se)).  Vi var tre grupper då intresset var stort och så många som möjligt skulle få ta del av erbjudandet. Tack alla som deltog.

Istället för vallakväll
I flera år har ABB IF och Intersport arrangerat vallakvällar inför säsongen. I år tar vi ett nytt grepp och istället för att samlas fysiskt samma kväll så får ni printa ut rabattkuponger och åka till Intersport när det passar er under              vecka 48-49 (29/11-12/12). Du kan ta med dig dina skidor och få dessa uppmätta i spannprovaren samt få tips för skötsel. Intersport har också investerat i en ny skidslip som de hoppas är på plats då.

Vi hoppas att du ska uppskatta detta samarbetet mellan Intersport och ABB IF!

Här kan du ta ut dina Rabattkuponger!

Vasaloppsarrangemang

Då ABB IF:s vasaloppsarrangemanget är nedlagt vill ABB IF tipsa om

Västerås Skidklubbs vasaloppsarrangemang.

Då gäller det Västerås Skidklubbs rutiner, resan är endast för medlemmar!

Vill man åka med, måste man bli medlem i klubben vilket kostar 300kr/år

OBS! Anmälan senast 1 december

Länk till information om resan

Medlemskap söker man med formulär på hemsidan, nere till vänster

Teknikkväll i spåret

Det här vet vi inte om det blir av. Vi vill köra detta i Rocklundaspåret och som det är nu går det inte. Vi har inte gett upp hoppet även om det ser mörkt ut.

Tider